Efter en grundig screeningsproces er Tønder Festivals direktør 38-årige Kirstine Uhrbrand udpeget til nyt medlem af Sydvestjyske Museers syv personer store bestyrelse.

Sydvestjyske Museers, formand, direktør Lone Saaby, er meget begejstret for, at det er lykkedes at få festivallederen ind i museets bestyrelse:

- Kirstine Uhrbrand har virkelig vist, hvordan det er muligt at omstille en virksomhed og skabe nytænkning, partnerskaber og oplevelser.
Den proces står Sydvestjyske Museer midt i, og vi er overbeviste om, at Kirstine kan være en stærk inspirator og sparringspartner.

Selv er det nye bestyrelsesmedlem rigtig glad for de nye udfordringer.

- Hele Sydvestjyske Museers organisation emmer af gode kræfter, ekspertviden og visionære idéer.
Der er så mange spændende projekter på bedding, og jeg glæder mig bare så meget til rigtig at komme i gang.
Selv om det er forskellige sektorer, er der alligevel meget at hente hos hinanden. Dybest set handler det om at tilbyde gode oplevelser og at være skarp i sin kommunikation.

Kirstine Uhrbrand har siden 2014 været direktør for Tønder Festival.
Hun er uddannet cand.comm. fra RUC med speciale i performance design, der er en uddannelse med fokus på at udvikle oplevelser, turisme og kommunikation.

Kirstine Uhrbrand er født i Sønderho som datter af en de store skikkelser i dansk folkemusik, Peter Uhrbrand. Hun bor i Tønder sammen med sin kæreste og en søn på to år og en datter på otte måneder.